У Нотаріальній палаті України роз’яснили процедуру оформлення спадщини. «Підготовка до кінцевого етапу оформлення спадкових прав, тобто до видачі свідоцтва про право на спадщину, передбачає збір великої кількості інформації щодо спадкового майна від різних установ, включаючи БТІ, Держземагентство, Пенсійний фонд, податкову, оцінювачів. І це не є вичерпним переліком», – йдеться у повідомленні. Отже, перед тим, як спадкоємець виявить бажання оформити свої спадкові права, незалежно від того, яка саме особа буде видавати свідоцтво про право на спадщину (чи то нотаріус, чи то посадова особа органу місцевого самоврядування, чи то уповноважена особа органу юстиції), селянин має у будь-якому випадку: по-перше, отримати всі необхідні запити; по-друге, у разі оформлення спадкових прав на житловий будинок або квартиру, з’їздити до районного центру в БТІ (замовити необхідні документи, а згодом приїхати ще раз і вже їх забрати), при цьому, надання таких послуг теж досить дорого вартісне; по-третє, у разі оформлення спадкових прав на земельну ділянку особі потрібно буде сходити в Держземагентство, замовити витяги з ДЗК на земельні ділянки померлого. А в більшості випадків, перед тим, як землю внесуть до ДЗК, ще й необхідно виготовити технічну документацію на кожну земельну ділянку. У свою чергу, технічну документацію роблять приватні землевпорядні організації. І надання таких послуг також є досить довготривалим та вартісним; по-четверте, для дарування (у разі нарахування держмита), а іноді – для оформлення спадщини, необхідно зробити оцінку, яку проводять роблять приватні оцінщики і яка нині є досить вартісною послугою; по-п’яте, аби підтвердити родинні відносини, у більшості випадків селянину необхідно знову ж з’їздити до районного центру, де знаходиться відділ ДРАЦС, для отримання повторних свідоцтв, чи звернутись до суду для встановлення факту родинних відносин.
Джерело - http://ukrainepravo.com